Soluții IT și tehnice dezvoltate de specialiștii Ministerului Afacerilor Interne, prin resurse proprii, pentru simplificarea modului în care cetățenii pot solicita și obține diferite documente oficiale
Lucrătorii Direcției Generale de Comunicații și Tehnologia Informației au derulat, în perioada august 2022 – februarie 2023, activități de complexitate ridicată pentru operaționalizarea proiectului HUB de servicii la nivelul MAI (Centrul de furnizare servicii electronice), oferind persoanelor interesate acces online la o serie de servicii ale structurilor MAI.
La data de 1 februarie 2023, a fost operaționalizat serviciul de eliberare online a cazierului judiciar, demers extrem de apreciat de cetățeni.
Mulțumim Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării pentru sprijinul punctual, soluțiile fiind concepute și implementate prin resursele proprii de specialiștii IT ai Ministerului Afacerilor Interne.
În doar un an de la operaționalizare, HUB-ul de servicii a fost accesat de peste 4,5 milioane de ori, fiind înregistrați 362.400 de utilizatori unici.
În aceeași perioadă, aproape 350.000 de cetățeni au obținut on-line certificatul de cazier judiciar, peste 210.000 de persoane au obținut, din fața calculatorului, istoricul sancțiunilor rutiere și peste 980.000 de cetățeni s-au programat prin intermediul HUB-ului MAI pentru obținerea pașaportului.
Simplificarea procedurilor de obținere a unor documente de către beneficiari și facilitarea interacțiunii on-line cu prestatorii de servicii publice sunt de natură a crea beneficii și a diminua timpul de eliberare a unor documente, dar și de a reduce costurile administrative prin evitarea deplasării la ghișeul de lucru cu publicul.
HUB-ul oferă un ghișeu unic de tip „one-stop-shop” pentru serviciile publice electronice ale ministerului, facilitând astfel accesul simplu și eficient la informații și resurse esențiale.
Cu o interfață intuitivă și ușor de utilizat, HUB-ul se aliniază cerințelor moderne de digitalizare, punând accentul pe ușurința de navigare și interacțiune. De asemenea, prin adoptarea unui mediu „cloud ready”, sistemul este pregătit pentru a asigura securitatea și accesibilitatea datelor în mod eficient.
Beneficiile pentru cetățeni sunt: timpul redus pentru obținerea documentelor (persoanele nu se mai deplasează la secția de poliție și nu mai stau la coadă), costuri zero, iar serviciile sunt disponibile inclusiv pentru cetățenii din diaspora.
Conducerea Ministerului Afacerilor Interne felicită specialiștii IT și toți angajații instituției care au făcut posibilă operaționalizarea într-un timp scurt a unor servicii on-line destinate cetățenilor și încurajează continuarea proiectelor de acest gen.
DIRECȚIA INFORMARE ȘI RELAȚII PUBLICE